Muzejska čajanka: Oblikovanje in muzeji

Exhibitions are not dead, they just smell funny …
Karl Stocker

V sredo, 4. novembra 2015, smo v Muzeju novejše zgodovine Slovenije v okviru projektov EMEE – Eurovision: Museums Exhibiting Europe in Dostopnost do kulturne dediščine ranljivim skupinam pripravili prvo muzejsko čajanko. V prijetnem prostoru Časovne kapsule, Eurovision Lab. smo gostili zgodovinarja, muzealca in oblikovalca ter tudi predavatelja na FH Joanneum, dr. Karla Stockerja, restavratorko, oblikovalko in prav tako predavateljico na FH Joanneum, Eriko Thümmel, dekana ALUO Boštjana Botasa Kendo ter direktorico Muzeja novejše zgodovine Slovenije dr. Kajo Širok.

Namen čajanke je bil izmenjati svoje izkušnje, ideje in predloge v zvezi z oblikovanjem v muzejih. Z gosti smo govorili o učinkovitem, predvsem pa zanimivem podajanju muzejskih vsebin. Karl Stocker, ki zaradi zahtev svojega dela pogosto obiskuje muzeje, je izrazil svoje mnenje, da so muzeji večinoma dolgočasni. S provokativnim stavkom, da muzejske razstave niso mrtve, ampak le čudno dišijo, je hotel opozoriti, da so mnoge še vedno izjemno tradicionalne. Ker muzejske razstave delujejo predvsem kot šola, ne pa kot prijetno in zabavno okolje za pridobivanje novega znanja, so pogosto dolgočasne in brez povezave s širšim družbenim kontekstom. Muzeji bi se morali bolj usmerjati v okolje, v katerem delujejo, svoje delo ves čas vrednotiti in nadgrajevati, prav tako pa bi po njegovem mnenju morali kustosi več tvegati in v muzejih tudi eksperimentirati. Povedal je, da njega najbolj navdušijo razstave, kjer doživi tisto, česar ni pričakoval.

Govorili smo tudi o odnosu med kustosom in oblikovalcem, ki je vsaj v slovenskem okolju pogosto težaven. Oba oblikovalca sta zatrdila, da je v muzejih bistvena vsebina, ne pa oblikovanje, in da je vsebina tisti most, ki poveže muzeje in obiskovalce, oblikovanje pa ji je podrejeno. Opredelila sta informacijsko oblikovanje, pri katerem gre za preoblikovanje želenih sporočil v jasne informacije, s katerimi učinkovito dosežemo ciljno skupino. Karl Stocker je svoje razmišljanje podkrepil tudi z vizualnimi primeri dobrih praks in inovativnih pristopov.

Vabljeni k poslušanju in ogledu filmčka iz čajanke v dveh delih!

Part one

Part two

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s